Založ si blog

Sláva víťazom, česť porazeným

Dnes ráno keď som si robil prehľad správ hľadal som nejaký článok ktorý by mi priblížil včerajšie oslavy Dňa víťazstva. A hneď na prvej strane ma upútal nadpis: „Kedysi by ani muche neublížil. Teraz slávny ukrajinský spevák hovorí, že ruským vojakom odsekáva hlavy, ruky i nohy.“ Zmrazilo ma, začal som čítať. Pozrel som na autora článku, neveril som vlastným očiam.  To, že podľa mojej mienky doteraz seriózny novinár dokáže oslavovať krutého dobrovoľníka, vojaka ktorí zabitým nepriateľským vojakom odrezával hlavy, ruky aj nohy je z ľudskej strany zvrhlosť aj keď to je nepriateľ.

Spomenul som si na včera 8.5 2024 v Deň víťazstva nad fašizmom keď som sa z môjho rodiska vybral na malý cyklistický výlet z cieľom dôjsť k pamätníku a zároveň aj k cintorínu padlých československých vojakov počas druhej svetovej vojny v roku 1944. Chcel som pospomínať a vzdať svoj osobný hold vojakom ktorí tu bojovali a niektorí zostali v tejto zemi naveky. Počasie bolo príjemné, ale frekventovaná hlavná cesta smerom na Poľsko plná kamiónov ma od môjho ušľachtilého zámeru odradila. A tak som sa zastavil na inom pietnom mieste niekoľko kilometrov pod Duklianskym priesmykom a to na vojenskom cintoríne kde sú pochovaní nemeckí vojaci. Zrenovovaný cintorín bol pustý, nikto z prechádzajúcich ktorí išli položiť vence k pamätníku sa pri ňom nezastavil nik mu nevenoval pozornosť. „Veď aj načo,“ povedia si našinci, „sú to Nemci, fašisti, porazený nepriateľ.“ Chvíľu som tam postál, prečítal pár nemeckých mien, pospomínal, predstavil som si čo museli zažiť títo vojaci dokedy došli tu a zostali už na večnosť. Necítil som k ním nenávisť, skôr ľútosť, veď aj oni boli ľudia. Hlavou mi prebleskol výrok nejakého vojvodcu ktorý po krutej bitke vyhlásil: „Sláva víťazom a česť porazeným.“ Tak to ma byť pomyslel som a natrhal som pár poľných kvetov na vedľajšej lúke a dal som ich ku krížu a vzdal som česť aj porazeným.

 

Čo nám vzal a priniesol po 35 rokoch kapitalizmus

28.03.2024

Druhou svetovou vojnou rozvrátená Európa v májových dňoch roku 1945 jasala. Európania verili, že prichádza večný mier a národy pri riešení svojich konfliktoch už nikdy nesiahnu po zbraniach. Ale opak bol pravdou, Európa sa rozdelila vznikli dva protichodné tábory. Západ ktorý oslobodili Američania budovali osvedčený kapitalizmus a východ ktorý oslobodil Sovietsky zväz sa [...]

Ondrej Nepela športovec ktorý oslnil svet

22.01.2024

Dnes 22.1.2024 si športový svet pripomína nedožité 73 narodeniny najlepšieho slovenského športovca dvadciatého storočia Ondreja Nepelu. S krasokorčuľovaním začal už v detstve, keď ako sedemročný pri televíznom prenose z majstrovstiev sveta v krasokorčuľovaní začal pred televíznou obrazovkou napodobňovať krasokorčuliara Karola Divína. Jeho rodičia v ňom objavili [...]

Slovenské zdravotníctvo zlyháva, robte už niečo páni politici

19.11.2023

Pri výročí 17 novembri keď časť poväčšine mladých ľudí pod vplyvom ideologickej a mediálnej propagácie v týchto dňoch ospevuje výdobytky tzv. Nežnej revolúcie ako slobodu slova, možnosť voľného cestovania a pod. To je v poriadku, ale treba tým mladým a poväčšine ešte zdravým ľuďom povedať, že nech sa majú na pozore, lebo na Slovenku dejú veci ktoré nám, ale v [...]

majský

Zomrel známy slovenský podnikateľ Jozef Majský

19.05.2024 19:38, aktualizované: 20:58

Spája sa najmä s kauzami tunelovania nebankoviek BMG Invest a Horizont Slovakia.

atentát Fico nemocnica rooseveltova

Padli prvé tresty. Jeden muž schvaľoval atentát na premiéra, druhý sa vyhrážal ministrovi a poslancom

19.05.2024 18:19, aktualizované: 20:19

Polícia zatiaľ identifikovala takmer 50 vyjadrení na sociálnych sieťach, z ktorých vyplýva podozrenie z verejného schvaľovania trestného činu.

Kaliňák, Šutaj Eštok,  Gašpar

Jednou z verzií vyšetrovania atentátu na Fica je, že útočník nebol osamelým vlkom

19.05.2024 16:38, aktualizované: 17:50

Šutaj Eštok upozornil, že spolupáchateľmi neboli dvaja ľudia z Handlovej, ako sa šírilo na sociálnych sieťach.

Irán, Ebráhím Raísí

Zrútil sa vrtuľník s iránskym prezidentom, záchranári po ňom ďalej pátrajú

19.05.2024 16:04, aktualizované: 21:49

Vrtuľník viezol i ministra zahraničných vecí. Pátranie komplikuje zlé počasie a príchod noci.