Založ si blog

Slováci z koho to vlastne máme strach?

Včera 24.4. 2015 poludnie v malom mestečku na juhu Slovenska, som chcel prejsť cez hlavnú cestu, ale prechod z jednej a druhej strany je ďaleko a tak som sa rozhodol, že prejdem stredom medzi nimi. Bol čas obeda a tak hlavná ulica je v tom čase relatívne prázdna, sem tam nejaké auto, takže to nebude problém. Len čo som sa priblížil k okraju cesty z pravej strany prichádzal ohlušujúci rachot akoby štartovalo prúdové lietadlo. Obzrel som sa tým smerom, zastal som, blížili sa motorkári, nič mimoriadne na našich cestách v týchto dňoch, aha ho začína jar a motorkári vyrazili na cesty, pomyslel som si. Hneď vedľa mňa zastavila mladá pani asi z desaťročnou školáčkou. Motorky svetových značiek, nové, staršie sa priblížili a školáčka začala počítať, jeden, dva, tri, štyri, desať, dvadsať, pri štyridsiatich zastala, ale motorky išli ďalej, bradatí muži v prilbami rôznych vzorov, pomaľovaní z národnými vlajkami južného suseda Slovenská. Trvalo to už niekoľko minút keď sa dievča opýtalo mladej pani „mama bude vojna?“. Mama na ňu nechápavo pozrela, pokrčila plecami, dievča pokračovala, „v škole nám pani učiteľka rozprávala, že majú na Slovensko prísť motorkári a budú z nami bojova a môže byť z toho vojna“. Medzi tým ako tam polemizovali kolóna motorkárov prešla, cesta sa uvoľnila. Vyrazil som rýchlym krokom na druhú stranu ulice aj mlada mama sa pousmiala, dovtípila, že som ich rozhovor nechtiac vypočul, zobrala dcérku za ruku a tiež náhlivo prešli ulicu. Zastal som a pozeral za dvojicou ktorá ma donútila pozrieť si včerajšiu tlač a zistiť o akej to vojne a motorkách vystrašená školáčka rozprávala.

Hneď prvý článok a veľký nadpis ktorý ktorý som si prečítal hlásal , že vraj nejaké slovenské osobnosti, vyzvali na zákaz prejazdu Nočných vlkov cez Slovensko. Po prečítaní článku a niekoľkých komentárov som zistil kto sú to tí Noční vlci a aký majú zámer a nič čo by stálo za reč ma neznepokojilo, ale nadobudol dojem, že tie osobnosti aj žurnalisti ktorý článok formulovali sa akoby niečoho báli, malí z niečoho strach. Strach majú ľudia poväčšine z niečoho zlého, čo v živote niekomu vykonali pomyslel som si. Keby to nebola pravda čo sa na adresu tohto prechodu motoristického gangu ako to nazvali naše a im spriaznene média, tak je to celé na smiech, ale bohužiaľ na smiech to nie je zrejme pre slovenskú, ale aj európsku mocenskú elitu. Nikdy som nebral nikomu jeho názor, veď ústava SR nám ho deklaruje, ale nechápem z čoho mame mať strach čoho sa tak spomínané osobnosti boja? Z tých  35 až 40 už polroka dopredu ohlásených motorkárov z Ruska, ktorí ako potomkovia vojakov ČA oslobodzujúcich Európu od fašistickej poroby si idú symbolický uctiť svojich starých otcov padlých v Berline na sklonku II.svetovej vojny?

Myslím si, že bežní ľudia ktorí si ctia aj životy druhých obavy a strach z ich prejazdu mať nemusia, ale tí ktorí zotročujú tento národ pochybnými ideálmi ho majú, lebo tušia, že Slovákom raz prejde trpezlivosť im to spočíta.

Čo nám vzal a priniesol po 35 rokoch kapitalizmus

28.03.2024

Druhou svetovou vojnou rozvrátená Európa v májových dňoch roku 1945 jasala. Európania verili, že prichádza večný mier a národy pri riešení svojich konfliktoch už nikdy nesiahnu po zbraniach. Ale opak bol pravdou, Európa sa rozdelila vznikli dva protichodné tábory. Západ ktorý oslobodili Američania budovali osvedčený kapitalizmus a východ ktorý oslobodil Sovietsky zväz sa [...]

Ondrej Nepela športovec ktorý oslnil svet

22.01.2024

Dnes 22.1.2024 si športový svet pripomína nedožité 73 narodeniny najlepšieho slovenského športovca dvadciatého storočia Ondreja Nepelu. S krasokorčuľovaním začal už v detstve, keď ako sedemročný pri televíznom prenose z majstrovstiev sveta v krasokorčuľovaní začal pred televíznou obrazovkou napodobňovať krasokorčuliara Karola Divína. Jeho rodičia v ňom objavili [...]

Slovenské zdravotníctvo zlyháva, robte už niečo páni politici

19.11.2023

Pri výročí 17 novembri keď časť poväčšine mladých ľudí pod vplyvom ideologickej a mediálnej propagácie v týchto dňoch ospevuje výdobytky tzv. Nežnej revolúcie ako slobodu slova, možnosť voľného cestovania a pod. To je v poriadku, ale treba tým mladým a poväčšine ešte zdravým ľuďom povedať, že nech sa majú na pozore, lebo na Slovenku dejú veci ktoré nám, ale v [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.